H&M in Lara Bohinc

Pri takih stvareh imam vedno problem: kaj si misliti o H&M (kjer sicer pogosto kupujem), če kopira eno-in-edino Laro Bohinc (vem, da vse fast-fashion znamke to delajo, brez skrbi, tako pač je v tem biznisu). O tem, ali gre za kopijo, približek ali čisto svoj dizajn, najbrž ni za razpravljati, ker najbrž nihče ne zna točno določiti meje – ampak ko sem videla na H&M to ogrlico, je bila moja prva asociacija Lara Bohinc (pri zapestnici niti ne, ampak najbrž bi bila za H&M izdelava take z ukrivljenimi robovi bistveno dražja, pa so se odločili za tako z ravnimi). To že nekaj pove, kajne? Sicer mi ravno ta njena kolekcija ni ravno najbolj všeč (H&M približek še manj), ampak glavno je vprašanje, ki mi vedno butne v glavi: ali bi šla v H&M in kupila kopijo Lare Bohinc, ker mi je všeč in vem, da originala najbrž nikoli ne bom imela (čeprav delam na tem – kar pomeni, da vsake toliko povem, da bom enkrat to definitivno dobila za rojstni dan – itak ja)? Ali bi s tem, ko ne bi kupila H&M ogrlice, moralno podprla zares unikaten slovenski dizajn (finančne podpore od mene Lara najbrž ne potrebuje, se mi zdi, čeprav v kriznih časih mogoče tudi njej pride prav vsaka prodana ogrlica)? Bi kos nakita vseeno kupila, potem pa ga vsakič dala gor še s tono slabe vesti? Lansko sezono so pri Accessorize že kopirali motiv iz kolekcije Solar Eclipse (na pasu, ampak je bil zelo zelo slabo izdelan, tako da ne hvala), pa mislim, da je imel tudi Pull&Bear sumljivo podobno ogrlico, kjer pa je bila spet na delu čista šlamparija. Dodatkov, kjer se vidijo sledi rumenega lepila in kjer jim kakšen kovinski trak pač malo uide, res ne bom nosila … No, še dobro, da niso kopirali kaj iz Solar Eclipse, tam bi imela pa res velike probleme!

Bi pa podprla, če bi pri kateri od naslednjih kolekcij lahko sodelovala tudi ona! Ampak za to pa še ni dovolj veliko ime v svetu mode …

Tagged , ,

6 thoughts on “H&M in Lara Bohinc

  1. Katarina pravi:

    Verjetno je to večna dilema večine punc, ki imajo omejene finance… :) pri meni je tako – vsake toliko časa si privošim zadevo, ki je unikat in stane malo več (ampak slovenskih izdelovalcev, večinoma mladih oblikovalcev). zato imam pač šparovček in notri pridno mečem kovance :). in te kose je potem čudovito kombinirati s cenejšimi, osnovnimi, npr. iz H&M ali kake druge trgovine. seveda pride na vrsto tudi rojstni dan in moje glasne želje :) na vsake toliko si pač moramo malo napolniti dušo!

    lp Katarina

  2. Mateja pravi:

    Živjo,

    me veseli, da si objavila tak post.
    Če dovoliš, bi podala svoj pogled na celotno zadevo. Sem dolgoletna občudovalka nakita in modnih dodatkov Lare Bohinc in tudi imam nekaj njenih kosov.
    Me pa iskreno povedano boli srce, ko vidim obupne kopije njenega nakita, je naravnost žaljivo. Res je, da si vsi ne morejo privoščiti nakita po takih cenah in verjetno vse te znamke, ki delajo kopije, izhajajo iz lastnega interesa, da napolnijo svoje blagajne. Potrošniku pa ponudijo najcenejšo možnost. Že iz tega vidika, se mi zdi tudi ponižujoče do samega kupca.
    Na žalost teh copy-makerjev ne zanima koliko časa, znanja in dela je bilo vloženo v izdelavo unikatnih kosov nakita. To dejstvo enostavno prezrejo.

    Sem zagovornica tega, da imam original in ne kopije. Pa ne glede na to ali gre za nakit, kos oblačila, cd ali dvd.
    Vem tudi, da si ne morem privoščiti torbice za npr 5.000 eur, če pa je že kakšen kos, ki je v okviru mojega budgeta, potem si ga tudi privoščim – za dušo! :)

    Lp,Mateja

  3. alcessa pravi:

    Moram priznati, da ne vidim nobenega moralnega ali etičnega problema: H&M-ov nakit ni samo bistveno cenejši, temveč tudi zgleda bistveno cenejše. Zame osebno bi to pomenilo, da bi Larin nakit kupila, ker mi je všeč, H&M-ovega pa ne, ker mi ni. H&M & Co. se tudi ne pretvarjajo, da ne kopirajo: njihova filozofija je, da naredijo slabše kopije boljših originalov, odločitev pa prepustijo strankam. Včasih si zaželimo original, ki nam potem veliko pomeni, saj si jih ne moremo privoščiti 50 naenkrat, toliko bolj ga cenimo. Včasih potrebujemo samo nekaj, kar se bo malce zalesketalo ali zbudilo malce pozosrnosi, največkrat v kombinaciji z drugimi zadevami, pa stvari nismo pripravljeni drago plačati (ker že imamo tistih nekaj dragocenosti, ki nam veliko pomenijo) in je tudi ne nameravamo ravno zakleniti v srce.
    Po mojem mnenju je prav, da je na volje oboje.
    Ker so kopije Larinega nakita tako očitno slabše od izvirnikov, se Lara itak nima kaj sekirati. Mogoče pa bo kdo kupil njen nakit, ko bo najprej videl H&M-ovega, potem pa Larinega in pogruntal, da je original veliko lepši?
    Takšne navezave lahko pomenijo tudi medsebojno korist za obe strani.

  4. alcessa pravi:

    Jao: pozosrnosi = pozornosti (sori)

  5. Mateja pravi:

    V bistvu ji ni kul in tudi zadovoljna ni.
    Podajam spodnji link

    http://www.vogue.co.uk/blogs/lara-bohinc?page=14

    Lp,M

Oddajte komentar

